Transferoviar Călători introduce automotoarele Bombardier Talent serie BR 644 și pe București Nord - Aeroport Otopeni

19.06.2025

Dupa ce in iarna am vazut prima oara un automotor Bombardier Talent serie 644 pe ruta Galati - Bucuresti Nord, astazi Transferoviar Calatori pe langa Rosiori Nord - Bucuresti Nord, Bucuresti Nord - Brasov - Cluj,  extinde serviciul BR 644 si pe Bucuresti Nord - Aeroport Otopeni!

Proiectate și produse inițial de Waggonfabrik Talbot în Aachen cu puțîn înainte să fie preluați de Bombardier, numele Talent este un acronim în germană pentru TALbot LEichter Nahverkehrs-Triebwagen (în engleză: Talbot light suburban self-propelled car).

Fabricate în peste 830 de unități între anii 1996-2008 (dacă excludem prototipurile realizate în 1994), seria BR 644 este printre cele mai numeroase realizate de un producător de material rulant feroviar!

În marea lor majoritate automotoarele Bombardier Talent sunt folosite în principal în Europa de companii din Germania, Austria, Norvegia iar acum și din România! Peste 260 de trenuri din seria 644 realizează serviciul comercial in afara Europei la nivel global!

Automotoarele Bombardier Talent VT 644 sunt îmbunătățirea de care aveau nevoie serviciile oferite de Transferoviar Călători propriilor clienți, sunt mai rapide(V.Max 140km/h), destul de aerisite la interior, scaunele sunt mai confortabile decât la VT 643 care prin comparație cu VT 644 sunt niște bănci din parc!

La anumite ore din zi Alstom Coradia LINT 41 nu putea face față fluxului de călători de pe ruta București Nord - Aeroport Otopeni iar VT 644 rezolvă foarte elegant această problemă! Salubrizarea la interior este impecabilă iar instalația de climatizare funcționează conform și  afară sunt 35*C! In tren temperatura ambientala a fost perfectă!

Gradul de ocupare a fost de 90% la dus și 80% la întors, față de VT 634 și LINT 41 se simte un demaraj mai sănătos și o ținută de rulare mai stabilă. Din păcate intrastructura este execrabilă iar vegetația din gabaritul liniei de cale ferată, lovește fără milă materialul rulant pe această ruta, semn că CFR Infrastructură există doar cu numele si taxa de utilizare a infrastructurii, calea ferată fiind a nimănui!

Sursă foto & text: România Feroviară