Prezentare detaliată automotor "Leon" produs în Electroputere VFU Pașcani

Cu
o tradiție de peste 155 de ani, Electroputere VFU Pașcani, membră a
GRAMPET Group, este un pilon important al industriei trenurilor de
călători din România și un centru de excelență în fabricarea,
modernizarea și întreținerea de material rulant!
Leon(DMU-001)este o dovadă vie a pasiunii, tradiției și dedicării Electroputere VFU Pașcani. Născut din sinergia a 155 de ani de istorie feroviară și susținut de expertiză a 180 de specialiști, Leon întruchipează visul companiei de areaduce la viață experitza românească în producția de material rulant feroviar.

Leon
dispune acum de 145 de locuri, 11 la clasa VIP și 134 la clasa a 2-a,
distribuite de-a lungul a 2 vagoane motoare și un vagon remorcă dispuse
în formulă M+T+M. Această formulă de structura articulată,
permite o trecere lină între vagoane, fără trepte, iar podeaua înclinată
ușor elimină riscul de accidente.
Cutiile vagoanelor sunt fabricate din oțel-carbon, iar posturile de conducere sunt întărite cu materiale compozite armate cu fibre de sticlă, garantând astfel siguranța și durabilitatea în exploatare!

Vagonul
de clasa a 1-a mai nou încadrată VIP, este ceva unic în România!
Fotoliile montate acum sunt dotate cu ventilație reglabilă, iar în funcție
de sezon călătorii se pot răcori sau încălzi in scaune iar dacă doriți să aveți
parte de o călătorie mai mult decât memorabilă, puteți activa cu
încredere funcția de masaj, după ce configurați scaunul în poziția
șezlong.
În vagonul de clasa a 1-a, automotorul răspunde nevoilor persoanelor cu mobilitate redusă(PMR), acces facil prin rampe rabatabile, o toaletă special adaptată care include și spațiu pentru mama și copil, precum și zona dedicată pentru 2 cărucioare.

Același spațiu(zona strapontine) este optimizat pentru transportul bagajelor voluminoase și al bicicletelor. Zona strapontinelor este incredibil de spațioasă iar funcționalitatea ei poate fii adaptată în moduri infinite în funcție de cerințele clienților, care, sperăm că vor achiziționa în viitor acest automotor!

Automotorul integrează tehnologie modernă la fiecare pas, scaunele dispun de prize de 230V și USB pentru alimentarea/încărcarea dispozitivelor portabile, telefoane, tablete, laptop'uri. Display'urile din interior oferă informații în timp real despre ruta, temperatură interioară, exterioară, viteză și alte informații utile călătorilor!

Într-o eră în care călătoriile trebuie să fie rapide, comode și sigure, automotorul Leon a fost conceput tocmai pentru a răspunde acestor cerințe. Mare ne-a fost surpriza când am văzut că în automotorul produs în Electroputere VFU Pașcani, avem mai mult spațiu la picioare în vagonul de clasa a 2-a decât în vagonul de clasa a 1-a din Alstom Coradia Stream...
Destinat transportului de pasageri pe distanțe medii, ceva gen București Nord - Mangalia, acest tren poate circula pe cai ferate convenționale cu ecartament standard, atingând viteze de 120km/h, într-un echilibru perfect între performanță și confort!

Sub
carenajul său modern proiectat și fabricat de la zero de Electroputere
VFU Pașcani, automotorul dispune de 2 motoare MTU euro 6+, fiecare
generând 390kW(530cp), asta însemnând o putere totală de 780kW(1.060cp),
o putere mai mult decât suficientă care face ca cele 2 module
power-pack să fie redundante! Dacă un modul se defectează, puțin
probabil datorită sistemelor de sigranta și control, celălalt poate duce
trenul la destinație fără probleme.

Automotorul
DMU 001 a fost certificat CE, conform standardelor europene în vigoare,
fiind echipat cu cele mai moderne componente, furnizate atât de
parteneri renumiți la nivel internațional, cât și de producători
consacrați din industria românească de profil.
Dragi
prieteni feroviari și nu numai, acesta este un articol civilizat,
sperăm noi într-o lume normală. Din păcate degradarea umană din
societate a atins un nivel maxim istoric, avem din partea altor
publicații de profil articole pline de ură(hate), articole cărora nu le
vedem rostul dar care au cititorii lor, cititori care nu înțeleg
altceva!
România Feroviară merge mai departe și cu bune și mai puțin bune, mulțumim pe această cale angajaților Electroputere VFU Pașcani care își văd în continuare de treaba și meseria lor, deasemenea și inginerilor care fac parte din acest proiect frumos, și care în cele 2 zile cât au fost în capitală au dovedit că și ei sunt oameni.
Mulțumim tuturor!
Surse foto & text: Electroputere VFU Pașcani & România Feroviară