Fondurile PNRR aduc o ușoară îmbunătățire a serviciilor CFR Călători pe ruta Brașov - București - Constanța
Odată cu apropierea sezonului estival și intrarea în circulație a trenurilor soarelui, CFR Călători mută la capitolul imagine și încearcă să-și mai spele din păcate cu câteva trenuri de rang înalt între Brașov - București - Constanța!

După
ce, parcă intenționat, au făcut praf mersul trenurilor pe M 800
București - Constanța - Mangalia, CFR călători jonglează puțin cu
materialul rulant din fonduri europene(PNRR), pentru a mai drege din
nefăcute și implicit scoaterea din serviciul comercial al primelor 7
vagoane modernizate prin PNRR din cauza unui incident din gara
Constanța.
Dacă
până acum o săptămâna vedeam locomotive și vagoane PNRR numai pe
București - Constanța, ei bine, de săptămâna trecută avem aceste compuneri
și pe Brașov - București - Constanța! Astăzi avem 2 garnituri care fac
serviciu comercial pe trenurile IR1883/IC536 și IC538/IR1682! Salutări și aprecieri reparatorilor de vagoane care au dat ceva din coate și au mai scos material pe porțile fabricilor!
Utilizarea
aceleiași serii de vagoane pentru ranguri diferite de tren, încalcă
normativele feroviare sub pretextul eficientizării utilizării
materialului rulant! Din câte știm noi rangul IC ar trebui să aibă și
serviciul de Bar-Bistro activ, lucru care nu s-a întâmplat până acum cu
IC538/IC 536 din cauza vagonului de clasa a 1-a serie 19-76, impropriu
pentru acest rang!
Schimbările și extinderea serviciului PNRR sunt binevenite, până acum garnitură formată din vagoane 21-76/19-76 a nefericitului IC538/IC536, erau bune în cel mai fericit caz pentru trenuri RE, fără măsuțe, aceleași scaune la ambele clase, lipsa spațiu bagaje voluminoase, lipsa panouri informare și așa mai departe!

Ce se voia a fi "renașterea sistemului feroviar din România", s-a dovedit în realitate o veritabilă telenovelă indiană! Celebră fără voia ei, rama Alstom Coradia Stream achizitonata de Autoritatea pentru Reformă Feroviară în număr de 37 de unități, s-a dovedit până acum că este doar o himeră!
Din 3 rame RE-IR Alstom astăzi mai circulă doar una, RE-IR 003, de ce oare? RE-IR 001 nu a circulat prea mult cu călători, mai mult probe și autorizări iar RE-IR 002 după o perioada de timp a fost retrasă din circulație!
Astăzi
ramă RE-IR 003 este intrată în serviciu comercial pe M800 și pendulează
pe București - Constanța cu trenurile IR 16081/IR 16082 și
IR16087/IR16088. De acord și nu prea, rama Alstom Coradia am mai
prezentat-o aici iar amenajarea interioară nu o recomandă pentru trenuri
lung parcurs rang IR.
Trenul este foarte înghesuit, suporți pentru bagaje voluminoase nu există, sunt câțiva dar doar pentru poze nicidecum bagaje mari, spațiu insuficient la picioare...Alstom Coradia Stream livrează pozitiv la capitolul siguranță, climatizare, salubrizare(momentan) și cam atât, un simplu tren RE care nu ar trebui să vadă rute mai lungi de 60km-80min...
Surse foto: România Feroviară/Mobilitate.eu
Sursă text: România Feroviară.